Nejpodivnější kosmetické přísady

Kosmetické přípravky používají s velkou oblibou muži, ale především ženy. Ty si mnohem pečlivěji vybírají krémy, parfémy a jinou kosmetiku. Mnohdy nám stačí vědět, že krém je určený pro suchou či mastnou pleť, pro jakou věkovou kategorii, zda je denní či noční. Mnohem méně se však zajímáme o složení krému. Většinou nám jeho složení, které je napsáno odbornými názvy ani moc nenapoví. Společně nahlédneme do těch nejpodivnějších ingrediencí v kosmetice.

Šnečí sliz

Lesklá, lepkavá cestička, kterou po sobě slimák zanechá, nevypadá moc vábivě. Tímto způsobem si plži sliní povrch, aby si neodřeli tělo, jak se plazí. Hádejte, na co se tento materiál, který plž po sobě zanechá, používá? Na kosmetické výrobky proti akné! Roku 1980 si chilský biolog Bascunan založil šnečí farmu. Při manipulaci s nimi si zaměstnanci všimli, že mají jemnější ruce a rychleji se jim hojí drobné ranky na pokožce. Výzkum pak prokázal, že sekret šneka Helix aspersa Muller obsahuje přírodní látky, které mají hojivé účinky na lidskou kůži.

Šupiny z ryb

Z rybích šupin se získává perleť do laků na nehty, rtěnek a pudrů. Získávání této látky z rybích šupin bylo dost nákladné, proto se často v kosmetice nahrazuje chloridem-oxidu bismutitého. Ryby si nejspíš oddechly.

Býčí sperma

Londýnský kadeřnický salón Hari’s uvedl v roce 2007 na trh neobvyklou nabídku. Vlasové produkty s obsahem býčího spermatu. Obsahuje výživné proteiny, jako žádný jiný produkt. Mimo jiné dodává vlasům vysoký lesk. Údajně s těmito vlasovými produkty má skvělé zkušenosti sama Victoria Beckham.

Kolibří trus

Kosmetická procedura jménem Geisha obsahuje trus kolibříka. Vyzkoušet jí můžete v Shizuka New York Day Spa. Kosmetička jménem Shizuka Bernstein nabízí proceduru ve svém salónu. Tato kůra vám osvěží a ozdraví pleť, již za 180 dolarů za hodinu. Kolibří trus vrací obličeji zdraví, rozjasňuje a změkčuje. Vyplývá to z poznatků gejši, které používali kolibří trus.

Fotografie publikována se svolením stockimages Photography/FreeDigitalPhotos.net


Řekněte ostatním, co si myslíte