Foto: NextFoto, Zdeněk Hřib na startu běhu Birell Grand Prix Praha
Andrej Babiš se pustil do Zdeňka Hřiba. Ten se ale nedal a kritiku nového premiéra odpálkoval připomenutím jeho komunistické minulosti.
Stávající dopravní situace v Praze je velmi složitá. Asi jedny z největších komplikací aktuálně přináší budování tramvajové sítě na Václavském náměstí. Ostrou výměnu názorů kvůli ní měli přes sociální sítě i Andrej Babiš se Zdeňkem Hřibem, jak nám na In-Lifestyle neuniklo.
Tramvaje vs. metro – Hřib vs. Babiš
Na Václavském náměstí se buduje nová tramvajová trať. Jak píše portál DPP, tímto počinem má dojít nejen k návratu tramvají na Václavské náměstí, ale především odlehčení přetížené dopravní sítě. Z horní části náměstí se tramvaje mají napojit na ulice Vinohradská a Škrétova. Za projektem stojí samozřejmě mnoho lidí, nejvíce je ale v posledních dnech lynčovaný náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib. Své mu vzkázal dokonce i nový premiér Andrej Babiš.
Na svém Instagramu si postěžoval, že jel po jednání s polským prezidentem dlouho domů. Špatnou dopravní situaci pak svaluje právě na Hřiba. Šéf Pirátů Zdeněk Hřib se ale nedal a Babišovi poslal jasný vzkaz. Tramvajovou trať na Václavském náměstí zrušili komunisté – „Ti, pro které jste dělal agenta estébáka.“ Kočkování mezi Hřibem a Babišem přitom přetrvává už delší čas. Třeba nedávno Hřib přinesl do Sněmovny QR kód, po jehož načtení by prý Andrej Babiš vrátil 7,5 miliardy korun z neoprávněných dotací, jak psal IDnes.
Andrej Babiš znovu premiérem: Během prvního vládního období přitom udělal spoustu chyb
Tramvaje v centru Prahy
Tramvaje na Václavském náměstí přestaly jezdit už před 45 lety, k jejich zrušení došlo až v roce 1980. Už krátce nato se ale ukázalo, že jen metro na dopravní obsluhu centra stačit nebude. To totiž vyhovuje spíše tomu, kdo cestuje do vzdálenější části Prahy, nikoliv tomu, kdo se potřebuje posunout jen pár zastávek.
A proto byl v souladu s vizualizací Václavského náměstí z roku 2005 vytvořen plán, jak tramvaje na náměstí zase vrátit. Projekt počítá se dvěma na sobě nezávislými fázemi, jejichž společné ukončení spadá do roku 2027. Dvoukolejnou tramvajovou trať od sebe bude oddělovat pás pro pěší, který doplní ještě nová stromořadí.
Zdroje: Autorský text, DPP, iDnes, Instagram AndrejBabiš, FacebookZdeněkHřib