
Foto: NextFoto, Zdeněk Pohlreich na křtu knih Superjednoduše bez masa, Vaříme nebesky a Šéf
Šefkuchař Zdeněk Pohlreich si servítky nebere. Teď se pustil do kritiky foodbloggerů, kteří vydělávají na těžké práci jiných a zkreslují realitu.
Zdeněk Pohlreich je bezpochyby jednou z nejvýraznějších postav české kulinářské scény. Své profesní zkušenosti sbíral nejen u nás, ale také v zahraničí. Široké veřejnosti se tento špičkový kuchař představil v roce 2009, když se ujal moderování divácky velmi úspěšného pořadu Ano, šéfe!. Na obrazovkách se pak v průběhu let objevil ještě mnohokrát, v řadě dalších pořadů nebo kulinářských soutěžích. Nedávno si také odnesl Cenu za celoživotní přínos české gastronomii. Na In-Lifestyle jsme také zaznamenali, že nešetří kritikou foodbloggerů.
Snaží se tě poškodit na objednávku konkurence
„Zdeněk Pohlreich svou vášní a odhodláním inspiroval nespočet profesionálů i amatérů v oblasti gastronomie. Jeho přístup k vaření a důraz na kvalitní suroviny vytvořily nové standardy v české kuchyni. Jsme hrdí, že mu můžeme předat toto ocenění a že je od prvního ročníku ambasadorem našeho festivalu,“ cituje Pražský deník slova prezidenta Czech Gastro Festu Jiřího Nehasila.
Zdeňka Pohlreicha proslavil jeho nekompromisní přístup. Pokud je přesvědčen o správnosti svého úsudku, nebere si s nikým servítky. Teď se například v rozhovoru pro TV Vox rozpovídal o foodblogerech, kteří mu leží v žaludku dlouhodobě. „Teďka je tady nová vlnka, kde si mladí vzdělaní lidi jako brigádu dělají to, že ti píšou sr*čkový recenze. Snaží se tě jako poškodit na objednávku tvojí konkurence,“ popsal Pohlreich problém, se kterým momentálně bojuje nejen on, ale i další provozovatelé restaurací.

Manželka Vladimíra Růžičky se ohradila proti kritikům. Nelíbí se jim odvážné snímky, ani reakce na hotel
Mohou poškozovat pověst restaurace
„Foodbloggeři a celá ta parta, která by si bez toho, že my to odmakáme za svoje investice, ani neškrtla, tak najednou mají pocit, že jsou jako nějaká hybná síla gastronomického průmyslu,“ rozčiloval se s tím, že jejich práci hodnotí lidé bez základního porozumění gastronomii. Mohou tak svým subjektivním názorem podniky a práci celého týmu vážně poškodit.

Nemluvě o tom, že řada hodnocení už může být vyloženě účelová a nemusí tak vůbec odrážet realitu. Majitelé podniků si mohou dobrá hodnocení zaplatit. „Oni ti nabídnou nějaký základní balíček, který je 7 300 korun nebo kolik jsem to viděl. Samozřejmě s tím, že to může být lepší, protože ti budou vytvářet tolik pozitivních recenzí, že tvůj rating na Googlu bude stoupat a blížit se číslu pět,“ popisuje, kam se posunula původně bohulibá myšlenka amatérského hodnocení restaurací, které může být právě vlivem zaplacených pozitivních nebo negativních recenzí značně zkreslené.
Zdroj: Autorský text, PražskýMagazín, TVVox
„rozčiloval se s tím, že jejich práci hodnotí lidé bez základního porozumění gastronomii“. Otázkou je, jestli jím nastavená „norma gastronomie“ je správná. Z mého pohledu ne. Hlavně proto, jak zprznil klasické, léty ověřené recepty na minutková jídla (třeba svíčková). Sklízí to, co sám svými pořady zasel.