Nevinné video ukázalo, jak jsou na tom Češi s vyjadřováním na sociálních sítích. Pokud nechcete dostat bídu, radši si nepřejte vysokou sledovanost.
Miroslav Hejda je český moderátor, producent a podnikatel. Diváci jej mohou znát například z pořadu Snídaně s Novou, kterou po mnoho let moderoval. Moderátor má dále vlastní talkshow Limuzína na TV Óčko a vystupuje také v dalších pořadech. Kromě toho se však věnuje i podnikání a zabývá se chováním lidí na sociálních sítích. Velkou pozornost teď vzbudil jeho praktický sociální experiment, kterým si ověřil, že vysoká sledovanost nemusí mít vůbec kýžený efekt.
Lidé v komentářích mu přáli i smrt
Před týdnem sdílel Miroslav Hejda na svém instagramu krátké video, ve kterém „omylem“ upustil drahý telefon z okna mrakodrapu. Celá situace působila velmi věrohodně a příspěvek si získal neuvěřitelnou sledovanost. Během dvou dní jej viděly přes dva miliony lidí. Ukázalo se však, že takový dosah není žádná výhra. V komentářích totiž převažovala řada negativních a sprostých příspěvků. V jednom z nich dokonce jeden ze sledujících napsal, že z toho okna měl radši vypadnout on.
Hejda byl opravdu některými reakcemi až šokován, ale vlastně si potvrdil svoji hypotézu. To, že máte velký počet sledujících, vlastně vůbec nemusí být pro službu, výrobek nebo obsah, který nabízíte, relevantní. To, že cílíte na široké spektrum lidí, z nichž většina nebude mít o váš produkt či službu zájem, může znamenat nejen zbytečně vyhozené peníze za reklamu a váš čas, ale v konečném důsledku mohou vaši značku nebo osobu dokonce poškodit tím, že do prostoru vyšlou záplavu negativních komentářů.
Dabér Zdeněk Mahdal odhalil výši svého důchodu. S 15 000 Kč by nevyšel, musí i nadále pracovat
Lepší je oslovovat ty, které váš obsah zajímá
Mnohem výhodnější je se při svých podnikatelských, ale i běžných aktivitách na sociálních sítích zaměřovat na definovanou cílovou skupinu, kdy můžete svůj obsah přizpůsobit jejím specifickým potřebám, zájmům a problémům. Sdělení mezi nimi pak lépe rezonuje. Lidé, kteří se vašim obsahem cítí pozitivně osloveni, budou mít větší tendenci provést požadovanou akci – ať už jde o nákup, registraci, pochvalu, nebo jinou interakci.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
„Taky mi pár videí zvirálnělo. Měla to být vtipná videa ve spojení s hudbou, kterou skládám. A samozřejmě jsem dostal neskutečnou bídu od nesledujících lidí a lidí úplně mimo můj obor,“ potvrdil podobnou zkušenost jeden z komentujících. „To souhlasím, mě to píšou taky, tak blokuju a mažu. Ten, kdo nemá silnou náturu, tak se s tím trápí. Je to dost drsný psychicky a jen koukám, co je zlých lidí. To jsem si nemyslela,“ napsala Hejdovi další komentující.
Zdroj: Autorský text, Instagram MiraHejda