5 tipů pro dobrého manažera

Manažeři to rozhodně nemají jednoduché. Jsou to lidé tvořící stěžejní základ celé společnosti. Jejich vlastnosti by měly být tudíž pro každou firmu přínosem. Ovšem byl by velký omyl domnívat se, že mu tyto schopnosti samy spadly do klína.

Za vším stojí vytrvalost a tvrdá práce. Dobrým manažerem se člověk nerodí, ale stává. Existuje mnoho vlastností, kterými by měl disponovat. My si dnes vyjmenujeme některé z nich.

Uvědomění si sám sebe

Chce-li se stát člověk úspěšným manažerem, musí si ze všeho nejdříve uvědomovat své přednosti i slabiny. Dále musí znát detailně svůj obor a účastnit se pravidelně různých stáží, konferencí, sledovat trendy a prohlubovat znalosti v oboru.

Vytvoření přátelského prostředí

Skvělý manažer by měl mít přehled, co se v nitru jeho týmu děje. Měl by umět naslouchat, porozumět i lidem pracujícím v příbuzných odvětvích. Týmový duch není v dnešní době žádná zanedbatelná věc. Ve světě řízených firem je na tento trend dbáno velmi pečlivě. I manažer je jenom člověk a nemůže vědět, co se děje uvnitř hlav jeho lidí ve skupině. S tímto krokem pomůže inovativní nástroj TEAMsCOM. Jde o moderní nástroj, který pomáhá nejen manažerům. Měří vzájemnou komunikaci prostřednictvím kanálů běžně používaných firmou. Ať už jde o mobilní telefon, chat, dokumenty, emaily. Rozhodně nejde o nějaké „šmírování“ soukromí. Nástroj pracuje v rozhraní Google a sbírá pouze důležitá data.

Organizační schopnosti

Schopnosti naplánovat smysluplně čas patří k prioritám a cílům každého manažera, jež směřuje za úspěchem. I zde se uplatní chytrá pomůcka TEAMsCOM. Díky sesbíraným datům odhalí, kdo jak s kým komunikuje. Pomůže najít analytika, lídra či diplomata. To umožní správné rozdělení úkolů. Pokud správný člověk dostane úkol ušitý na míru jeho osobnosti, ušetří to čas i problémy.

Schopnost činit kompromisy

Je zcela přirozené, že členové týmu mohou mít na různé věci odlišný názor. Takto vznikají drobné konflikty, jež by měl dobrý manažer umět řešit kompromisem. Kde je ta správná hranice mezi rozumným kompromisem musí poznat manažer sám.

Komunikace a motivace

Komunikace by si zasloužila kapitolu zvlášť. Jedná se o velmi mocnou zbraň. Těchto výhod musí manažer využívat naplno. Zapomenout nesmíme ani na motivaci, která patří k důležitým a stěžejním bodům.

Obrázek: pixabay.com


Řekněte ostatním, co si myslíte