Vánoční nakupovací mánie pominula, s ní pozvolna opadají i povánoční výprodeje a vy přemýšlíte, jak zaujmout zákazníky nyní? Naslouchejte zákazníkům a vsaďte na inovativní přístup. Trendy pro rok 2017 v oblasti podnikání jsou tu!
Využijte síly sociálních sítí
Již několik let hraje používání sociálních sítí nezanedbatelnou roli v online marketingu. Přesto až třetina malých i středních českých podnikatelů nevyužívá naplno pozitiv z nich plynoucích. Řeč je především o menších prodejcích působících v jedné lokalitě či o řemeslníky. Služeb tohoto online nástroje naopak využívají spíš velké nadnárodní společnosti. Mimo jiné také lidé zabývající se ruční výrobou. Těm slouží sociální sítě jako jedna z nejlepších variant, jak své produkty a výrobky prezentovat. Mnoho podnikajících osob si svůj profil v minulosti již založilo, nedaří se jim ho však efektivně spravovat.
Na první dojem se může zdát, že jde o snadný úkol, opak je ale pravdou. Spravovat úspěšně profily na sociálních sítích si vyžaduje mnoho času a je nutné se vyvarovat klasické formy komunikace. Podaří-li se nám získat aktivní a početnou komunitu, je potřeba ji udržovat a nadále rozvíjet. Je nutné s fanoušky aktivně komunikovat a navazovat přátelský dialog. Naopak není dobré působit příliš korporátně, strojeně a komunikovat arogantně. Na sociálních sítích lze rovněž testovat, jak zákazníci reagují na určité produkty a služby, podle toho efektivně měnit nabídku.
I kamenné obchody mají svá pravidla
Nejen využívání online marketingových nástrojů je správnou cestou. Neméně důležité je zaměření se na design a vybavení kamenných prodejen. Opět se totiž vrací obliba koupit zboží osobně a s prodejci navazovat osobní kontakt. Pravděpodobně se jedná o reakci na přehršel e-shopů a digitalizaci moderní doby. Oproti minulosti, kdy bylo hlavním heslem zákazníkům nabídnout co nejvíce zboží na co nejmenším prostoru, dnes se klade cit na efektivní a vkusné zařízení obchodu. Nabízené výrobky by měly v celkovém designu působit esteticky a nepřeplácaně.
Čím dál častěji využívají majitelé prodejen podlahové a pultové displeje. Ty nenásilně upoutají zákazníka na první pohled a prezentují nabídku. Zatímco displeje podlahové slouží k podpoře prodeje vybraného produktu, pultové mají za úkol podporovat sezonní výrobky či nabízet zkušební vzorky zdarma. Nezapomínejme, že prvotní dojem zákazníka rozhodne, zda se k nám na prodejnu vrátí, doporučí ji svým známým či nikoliv.
Obrázek: pixabay.com